Friday, October 1, 2010

Keramik





Har inte alltid varit det men är nu väldigt förtjust i keramikkrukor. Avskydde pelargoner förr men gillar nu just denna blomma i keramikkrukor (även om jag inte har några själv). 2 omvändningar i ett kan man alltså säga. Tro det eller ej men jag har lyckats få mina keramikkrukor utomhus att princip ruttna...Är det normalt? Förmodligen inte, så jag måste nog fixa lite här och investera i nya för att det inte direkt ska framgå vilka fullständigt ogröna fingrar jag har.

Foto av Petra Bindel, styling Mette Nissen & Mikael Beckman.

3 comments:

  1. Du börjar bli gammal, Anna! Pelargoner är för tanter. ;-)

    /Tant sedan länge

    ReplyDelete
  2. Alla tanter! Spara nu era pelargonier över vintern. Klipp ner dem , ställ dem mörkt , vattna sparsamt - sedan har ni jättefina pelargonier på försommaren igen. Så himla kul när dom kommer i vår och man bidragit till övervintringen.
    Lycka till
    Tant Mårbacka

    ReplyDelete