Monday, October 12, 2009

Ett tecken?


Samma dag som jag bestämde mig för att göra slag i saken och starta denna blogg så bestämde sig min laptop för en helt annan sak - att lägga ner all verksamhet totalt. Hade ju anat att det var på gång och maken har sagt 100 gånger att jag ska backa upp allt som finns där. Men sådan är inte jag tyvärr, jag väntar in i det sista och detta blev ett fatalt misstag. Så nu står jag utan dator och dokument, bilder och annat smått och gott från flera år tillbaka i tiden. Dessutom kan jag ju inte låta bli att undra, var det ett tecken på att jag INTE ska börja blogga? Har dock bestämt mig för att ignorera alla tecken, hoppas på en teknikers godhet och mirakelförmåga och se det goda i det hela. Kanske är det till och med dags att lämna gamla Bettan helt och leta efter en ny förmåga. Det behöver inte vara något tjusigt för jag är inte tekniskt tjusig, min mobil har inte ens någon ram, signalen funkar bara när den vill och mms är ett alldels för nytt begrepp för att den ska förstå. Finns det nu bara en fin liten sak i design med i princip inga extra finesser alls så blir jag så glad. Den ska helst inte vara dyr heller, för det är lite som att kasta pärlor för svinen i detta fall. Tips någon?

No comments:

Post a Comment