Sunday, May 9, 2010

That something, serie 2

Hör inte riktigt till temat men var tvungen att ta med en bild på vad jag såg idag. Om du bor i Stockholm, missa inte denna vy i Maj

Det underbara badkaret placerat mitt i rummet, strukturtapeten, taklampan och ryggstödets detaljer som får en klappstol att se fin ut

Utsikten mest av allt men också det härliga i möjlighet till många runt bordet


Den "svävande" trappan, skinnfåtöljen och ryggkuddarna i olika tyger som skrämmer upp en annars helt vit soffa

Fönsterläget + drömmen om en arbetsplats för två bredvid varandra i hemmet. Det verkar väldigt trevligt


Den fina tavlan, stolarna förstås & vad är det för coolt guldskåp som står där?

Gillar allt här, färgerna, lampan, tavlan, stylingen totalt...

Hoppas ni alla har en skön helg! Var i Kungsträdgården idag och såg de magiskt rosa körsbärsträden blomma, alltid en av de vackraste synerna i Maj. Heja P som körde uppvisning på wake skate på den lilla dammen mitt i all blomster, Sverige mästare och allt. Tur att någon håller igång och ger oss lite gnista av ungdomsdagar. Hur i hela friden man lyckas stå kvar på brädan utan att på något sätt sitta fast i den är för mig ett mysterium, galet och härligt. Nog om det. Nu dags för dagens inlägg och uppföljning på helgtemat om vad som fångar din uppmärksamhet i en bild. Här kommer en ny serie och notes om vad jag fastnade för. Hoppas även du hittar något att inspireras av.

Bild 1: Flickr
Bild 2: foto Adrian Briscoe
Bild 3-4: foto Richard Powers
Bild 5: Tim Evan Cook
Bild 7: foto Adrian Briscoe

No comments:

Post a Comment