Thursday, December 10, 2009

En tygtavla till


Hade lovat mig själv att det var slut på egenfixade tavlor nu, det var RIKTIG konst som skulle hänga på väggarna. Eller åtminstone prints av riktigt konst. Men så var det ju det där Marimekko-tyget med det så lättuttalade namnet "Siirtolapuutarha" som jag bara inte kunde låta bli. Så nu blir det ytterligare en egen tavla, denna gång inramad i svart med vit passe-partout. Kör nog en rejäl version så att sovrummet får lite action på väggen. Det får i alla fall bli så till den dagen jag hittar det perfekta objektet, och den dagen har ju inte kommit på tre år så nog bra att sätta lite muskler bakom tanken. Dessutom till det nätta priset av 325 kr/metern, det är ett bra pris på en tavla tycker jag!


Design: Maija Louekari

2 comments:

  1. Hägerstenare ska ha Hägerstens-konst hemmaDecember 10, 2009 at 10:45 PM

    Vi var på Konstfacks julmarknad och fyndade flera olika screentryck mm. Jättekul att rama in och ha hemma på väggarna. Har bestämt oss för att fixa till lite gamla ramar och måla dem färglatt att ha till de svartvita verken vi köpte. Ser fram emot detta!

    ReplyDelete
  2. det låter som en mkt bättre idé än min faktiskt! Förmodligen mycket färre upplagor och lite fräschare än Marimekko hur fint tyget än är. Ska undersöka saken. Tack för tips! Ax

    ReplyDelete