Thursday, November 11, 2010

Lite lugn tack








Det var nog ett bra tag sedan jag var så trött och just det ordet har väl mer eller mindre tagit plats som mellannamn. Tro mig, jag klagar inte, har insett för länge sedan att det kommer vara så ett bra tag framöver och jag är faktiskt helt ok med det även om jag önskar att jag minns vad ordet utvilad innebär. När man fått de två små liven att somna efter växt- och tandvärk eller någon annan berömd fas så kommer det alldeles för tidigt en sopbil eller snöplog och piper och väsnas allt vad den kan. De små vaknar förstås direkt och undrar vad för spännande som står på. Det är då man önskar att man hade hotell-principen. En skylt med "stör ej" man kunde hänga på dörren & att visa något annat än hänsyn mot detta vore brutalt. Tänk om man dessutom hade en skylt för "please clean my room", det vore som en mintpastill efter vitlöksfestival. Även om jag nu känner allt detta har jag aldrig känt mig mer levande (utseendet otvivelaktligen borträknat). Så tack älskade små liv för att ni lever om och är, verkligen. Men idag önskar jag mig en liten läshörna med lugn och ro.
Bilder via Convoy

3 comments:

  1. Välkommen i gänget!¨
    Vi känner , vi lever - men sömn är onekligen en akut bristvara. Vilar när jag får skölja härliga bloggar, som din.
    Lycklig trött trebarnsmor

    ReplyDelete
  2. Fredagsmys - brasa , god mat och kika lite på inspirerande bloggar.
    Ulrika

    ReplyDelete
  3. Tack lyckliga och trötta trebarnsmodern, jag får energi av glada kommentarer som din!

    Och tack til dig också Ulrika, låter som du har ett bra fredagsmys på gång där.

    Ax

    ReplyDelete